Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 2 februari 2022

"Flickan i stenparken" av Nilla Kjellsdotter

Förra året lyssnade jag på "I rättvisans blod" av Nilla Kjellsdotter och blev väldigt imponerad av den. Därför blev jag mycket glad när jag såg att hon släppt en ny bok - "Flickan i stenparken". Den är också väldigt välskriven och spännande, vilket gjorde att jag slukade även den här boken 🧡 "Flickan i stenparken" presenteras som första delen i serien om kriminalpolisen Mija Wadö, men även förra boken handlade om henne så vill ni följa med från början så tycker jag att ni ska börja med "I rättvisans blod".

En tonårsflicka hittas mitt i vintern halvt ihjälfrusen i stenparken. Hon är illa tilltygad och pratar knappt. Hennes identitet går inte att fastställa och ingen har anmält henne saknad. Mija Wadö får samtidigt en mordutredning på sitt bord. Den populäre diabetesforskaren David Heselius hittas ihjälslagen i sitt hem. Hans familj är bortrest och den lyxiga villan är noggrant rengjord vilket gör att det inte går att säkra några tekniska spår. Mija försöker balansera sitt privatliv och den växande arbetsbördan som kommer allt närmare henne själv. Hon har inlett ett förhållande med den lastbilschaufför som hittade tonårsflickan, men är han verkligen den han utger sig för att vara?

"Flickan i stenparken" hamnar absolut på den redan långa listan över nya deckare som bara ska läsas om man gillar den här genren 🤎 Ljudboken är uppläst av Mirja Turestedt och den är 9 timmar och 26 minuter lång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar