Sök i den här bloggen

Translate

måndag 24 juli 2023

"Proxy" av Steffen Jacobsen (originaltitel: "Proxy")

Den här boken är den första delen i en serie (Nordsted och Nielsen) som gjort succé i Danmark så självklart blev jag nyfiken på den. "Proxy" är helt klart en spännande bok med intressanta karaktärer, men Steffen Jacobsen har inte anammat less is more utan här dundras det på med blodigt våld och för mig personligen så blev det lite mycket. Våld behöver inte målas ut i detalj för att en deckare ska vara bra... Men eftersom den intressanta storyn också bjöd på lite överraskningar som gav boken det lilla extra så landar jag till slut i betyget godkänt 💛 Ljudboken är uppläst av Katarina Ewerlöf och den är 8 timmar och 52 minuter lång.

Jag tror att jag kommer att ta mig an även den andra delen när den kommer, om inte annat för att se hur Steffen Jacobsen fortsätter det hela.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar