Sök i den här bloggen

Translate

söndag 16 juli 2023

"Röd augustimåne" av Rebecka Edgren Aldén

Förra sommaren lyssnade jag på "Svart segel" av Rebecka Edgren Aldén och det är den första delen i serien Sjöräddarna och jag var helt uppslukad av den. Nu har den andra delen kommit, "Röd augustimåne", och såklart hade jag höga förväntningar på även den. Tyvärr blev det en liten besvikelse eftersom tempot den här gången var alldeles för lågt för att hålla mitt intresse uppe på samma sätt som i första boken. Det blir ett godkänt betyg för "Röd augustimåne", men inte mer. Ljudboken är uppläst av Gunilla Leining och den är 9 timmar och 37 minuter lång.

Även om jag nu tycker att den här boken är lite sämre än den förra så kommer jag fortsätta följa den här serien i alla fall en bok till. Detta eftersom Edgren Aldén normalt brukar vara så skicklig på psykologisk spänning 💜 Sök på hennes namn i sökrutan ovan så kan ni läsa om fler böcker av henne. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar