Sök i den här bloggen

Translate

fredag 21 december 2018

"Underströmmar" av Annika Widholm

Jag har precis lyssnat på "Underströmmar" av Annika Widholm. Det är en kort historia som är så skickligt berättad att den smyger sig in lite under huden på en. Ljudboken är uppläst av Rebecka Hemse och den är endast 1 timme och 51 minuter lång.

En dag när Sandra bestämmer sig för att inte gå tillbaka till jobbet efter lunch händer varje förälders värsta mardröm. På förskolan får hon veta att någon redan hämtat barnen. Hon tror förstås att det är hennes man Elias som gjort det men när hon ringer honom får hon inget svar. Oron ökar för varje minut som går och det blir inte bättre när hon kommer hem och finner lägenheten tom. Resten av dagen forsätter hon att söka maken, släkt och vänner men hon får inte svar någonstans. Vart har han och barnen tagit vägen? Till sist ser hon ingen annan utväg än att ringa polisen...

Mer än så tänker jag inte skriva om "Underströmmar" för då riskerar jag att avslöja för mycket. Jag tycker att det här är en spännande och lite kuslig bok och jag rekommenderar er att ta knappa två timmar till att lyssna på den. Vill ni hellre läsa så finns den också som e-bok. Boken gav mig mersmak och jag vill läsa eller lyssna på mer av denna författare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar