Sök i den här bloggen

Translate

fredag 19 juni 2020

"Dömda till döden" av Michael Evestedt

🌸 Jag börjar med att önskar alla en Glad midsommar!! 🍃🌼🍃 Idag kommer jag att bjuda på två böcker som jag trodde skulle ge mig den där midsommarkänslan man vill åt, speciellt i år. MEN jag lurades lite av omslaget på bägge böckerna så tji fick jag... 🌸

"Dömda till döden" var den första boken jag bestämde mig för och den börja mycket riktigt på midsommarafton men sedan drar storyn snabbt iväg och det blir t.o.m. vinter så sommarkänslan uteblev lite. Dessutom tyckte jag att allt var lite konstigt både med intrigen och karaktärerna så det blir tyvärr inget högt betyg för denna bok. Ljudboken är uppläst av Nina Zanjani och den är 7 timmar och 58 minuter lång.

En lemlästad kvinnokropp upptäcks i ett av de gamla timmerhusen på Sollerö Hembygdsgård i Siljan mitt under pågående midsommarfirande. Polisinspektör Anna Tysk är där för att fira midsommar med sin sambo, väktaren Björn. De har precis flyttat dit och hon ska efter helgen påbörja sin nya tjänst. Eftersom hon var först på plats på mordplatsen får hon ansvar för utredningen. Arbetet går trögt och det beror delvis på att hennes lilla utredningsgrupp har samarbetsproblem. Anna har tidigare jobbat i Stockholm och hon har då haft Björn och en forensiker i Linköping till hjälp. Återigen får hon dra nytta av sin informella grupp då kollegorna på jobbet inte verkar vilja samarbeta med henne. 

Jag tror inte det blir fler böcker av Michael Evestedt för min del. Men som vanligt garderar jag mig för man ska aldrig säga aldrig... Håll utkik senare idag för då kommer jag att bjuda på en sedan tidigare utlovad feel good-bok! ☀️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar