Sök i den här bloggen

Translate

söndag 21 juni 2020

"Källa X" av Tony Johansson

Det har varit en lång väntan på den här boken för min del! I augusti 2018 lyssnade jag på de två tidigare delarna i Tony Johanssons serie om journalisten Erik Larsson och Landskronapolisen My Englund och jag gillade dem skarpt! Så nu när äntligen den tredje delen, "Källa X", kom så hamnade den genast i topp på min att läsa-lista! Och ja, boken motsvarade förväntningarna jag hade och jag det gick knappt att ta en paus i lyssnandet... Ljudboken är uppläst av Reine Brynolfsson och den är 8 timmar och 57 minuter lång. 

En död man hittas i en hyrd stuga på Ven och i ett självmordsbrev säger han sig ha mördat en kvinna på ön. Mannen visar sig vara journalist och My Englund och hennes kollegor kommer snabbt att tro att det sagda mordoffret kan vara mannens partner. Kan det verkligen röra sig om ett mord följt av ett självmord? Någon vill i alla fall att det ska se ut så. Erik Larsson, journalist på Sydsvenskan, har varit tillsammans med den försvunna kvinnan och han vägrar tro på att det var så det gick till. Han bestämmer sig för att ta reda på vad hon och den döde mannen jobbade på. Sedan tänker han avsluta deras historia och få den publicerad...

"Källa X" är en mycket spännande bok, precis som de två tidigare delarna. Har ni inte redan läst eller lyssnat på dem så är det dags nu för Tony Johansson har skrivit tre riktigt bra böcker! Själv längtar jag redan efter en fortsättning som jag verkligen hoppas kommer... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar