Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 9 juni 2020

"Innan molnen kommer" av Mari Jungtedt

"Innan molnen kommer" är den första delen i Mari Jungstedts nya serie Málagasviten och jag valde att lyssna på den. Jag gillar verkligen serien om Anders Knutas så därför hade jag höga förväntningar på den här boken. Den likar så klart Jungstedts tidigare böcker till stilen och den är lika lättläst (lättlyssnad) som böckerna brukar vara. Men det är inte riktigt detsamma. Nu i juni vill man ju ha de där svenska mordmysterierna så jag saknade verkligen Gotland... Men med det skrivet så vill jag ändå ge den här boken godkänt. Det är hyggligt spännande och jag kommer säkert att fortsätta följa serien.

En spansk åklagare hittas mördad i en ravin i bergsbyn Ronda, ovanför Marbella på den spanska solkusten. Hans svenska fru och deras vänner var där tillsammans med honom då han försvann. Men att han mördats var något de inte visste. Polisen och änkemannen Hector Correa får fallet på sitt bord och han inser snart att åklagaren inte saknade fiender. Den svenska lärarinnan Lisa Hagel har flyttat till Spanien från Stockholm. Hennes man lämnade henne efter 30 års äktenskap. Nu vill hon starta ett nytt liv och bestämmer sig för att gå all in. Hon anmäler sig till en flamencokurs. Där träffar hon Hector och på så sätt dras hon in i utredningen.

"Innan molnen kommer" är en perfekt bok att koppla av med i hängmattan i sommar ☀️ Väljer ni att lyssna på den så kan jag berätta att ljudboken är uppläst av Katarina Ewerlöf och den är 7 timmar och 57 minuter lång. Vill ni läsa om andra böcker av den här författaren så sök på hennes namn i sökrutan ovan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar