Sök i den här bloggen

Translate

lördag 6 juni 2020

"En tagg i ögat" av Julie Hastrup (originaltitel: "En torn i øjet")

Det här är en bok som jag länge varit nyfiken på! Och nu när jag lyssnat på "En tagg i ögat" så kan jag berätta att den imponerade på mig. Tempot är högt, storyn är intressant och karaktärerna är spännande. Julie Hastrup har skrivit en riktigt bra bok och det är därför glädjande att det är första delen i en serie för det innebär att det finns mer att läsa...

Utredaren Rebekka Holm arbetar vid Rikspolisen i Köpenhamn. Hon är ung, ambitiös och på väg uppåt i karriären. När ett mord begås i hennes hemstad Ringkøbing skickas hon dit för att bistå den lokala polisen med utredningen. Mordoffret är en ung kvinna och det finns vissa likheter med ett gammalt olöst mordfall. Rebekka och den lokale polismannen Michael Bertelsen arbetar tillsammans och sakta närmar de sig en lösning. Samtidigt tvingas Rebekka konfrontera sin barndom och den händelse som ledde till att hennes lillebror dog.

Ljudboken är uppläst av Sofia Pekkari och den är 10 timmar och 37 minuter lång. Jag tycker som sagt att det här var en bra bok och ser fram emot fortsättningen! Hoppas att ni alla har en fin nationaldag! 💛💙🇸🇪

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar