Sök i den här bloggen

Translate

måndag 1 juni 2020

"Älskaren" av Pia Kask

Förra sommaren kom första delen i Pia Kasks serie om civilutredaren Hannah Fors och polisen Henrietta Rollins. Den heter "Bestraffaren" och den kan ni läsa om genom att klicka på titeln. Jag gillade den mycket och nu har äntligen den andra delen kommit så därför har jag nu lyssnat även på den. "Älskaren" är också mycket spännande och jag gillar att båda böckerna är så egna och verkligen utmärker sig i genren. Ljudboken är uppläst av Hanna K Schmitz och den är 11 timmar och 13 minuter lång.

En smitningsolycka en regnig natt i Wästholm är starten på en rad otäcka mord i den lilla staden. Först hittas en kvinna brutalt mördad i sitt hem och Hannah Fors får återigen hjälpa Henrietta Rollins med en utredning. Ganska snart inser de att mördaren antagligen mördat fel person och när ytterligare en person i samma släkt mördas får de det bekräftat. Men vem är det som ligger bakom morden och varför? Har det något att göra med den bilfirma som många av dem har koppling till? För Hannahs del kommer hennes mörka förflutna allt närmre och Rollins hälsa försämras allt mer...

Jag gillar som sagt båda de här böckerna och visst skulle man kunna läsa "Älskaren" utan att först ha läst den första delen men det är inget jag rekommenderar. Utan börja från början så kommer ni att få ut mest av dem! 💜 Själv har jag redan börjat längta efter den fortsättning som jag bara tar för givet kommer... annars var det ett grymt slut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar