Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 25 juni 2020

"Mordet på Gotön" av Reine Nelson och Jan Olsson

Mitt senaste val av ljudbok blev "Mordet på Gotön" och det blev en glad överraskning eftersom jag inte alls visste något om den eller författarna innan. Jag tycker att boken var mycket mer spännande än jag hade väntat mig och karaktärerna kryddade det hela ännu mer. Ljudboken är uppläst av Reine Brynolfsson och den är knappa 10 timmar lång. Man kan också välja att lyssna på den i delar då den finns uppdelad som tre ljudböcker. 

Efter midsommarfirandet på Gotön i Stockholms skärgård hittas Peter Backlunds fru mördad. Själv återfinns han nerblodad och medvetslös i parets säng. När blodet visar sig vara fruns blir han snabbt blir huvudmisstänkt för mordet. Den pensionerade polisen Sigge Wall som har sommarstuga på Gotön bistår till att börja med polisen i deras arbete. Men när de inte riktigt vill lyssna på allt han har att säga kontaktar han i stället Backlunds försvarsadvokat Carolin van Bommel. Hon är mer intresserad och tillsammans börjar de ana att utredningen kan ha ett samband med ett annat fall. För flera år sedan försvann nämligen en annan mans fru på ön...

Den här boken kom 2016 ut i inbundet format under namnet "Mörk midsommar" så vill ni hellre läsa den så går det också bra. Jag tyckte att den här boken var så pass bra att jag direkt gav mig på uppföljaren så den dyker snart upp här på bloggen. Så klart är det här en mycket passande sommarläsning! ☀️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar