Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 17 juni 2020

"Nattsångaren" av Johanna Mo

Den första, och mycket spännande, delen i Johanna Mos nya serie heter "Nattsångaren" och den har jag nu lyssnat på. Ljudboken är uppläst av Marie Richardson och den är 11 timmar och 37 minuter lång. Jag har lyssnat på/läst flera av Mos böcker och jag tycker att hon är en alldeles utmärkt berättare. Hon kan konsten att fängsla med spännande och gripande intriger, men hennes karaktärer utmärker sig också. På något sätt fastnar de hos mig och jag vill helt enkelt veta mer om dem. 

Polisutredaren Hanna Duncker har efter sin pappas död lämnat Stockholm och återvänt till barndomens Öland. I 16 år har hon varit borta. Hon kunde helt enkelt inte stanna där då pappan dömdes för mord. Men nu har hemlängtan blivit för stor och hon har fått jobb på Kalmarpolisen. När den 15-årige Joel hittas död och illa misshandlad vid Möckelmossens rastplats dras Hanna in i en utredning som berör hennes äldsta vän. Något som komplicerar allt en del. Hanna får också anonyma telefonsamtal där hon hotas och uppmanas att flytta...

Den här serien heter Ölandsmorden och jag ser väldigt mycket fram emot att fortsätta följa den! 🦜 "Nattsångaren" är en perfekt sommarbok så passa på att läsa den nu! 🌸

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar