Sök i den här bloggen

Translate

fredag 26 juni 2020

"Mordet i Äppelviken" av Reine Nelson och Jan Olsson

Andra delen i serien Polisen och advokaten av Reine Nelson och Jan Olsson heter "Mordet i Äppelviken" och jag lyssnade på den direkt efter första delen ("Mordet på Gotön"). Jag tycker inte att den är riktigt lika bra som den första delen men det är trots det en spännande och bra story. Ljudboken är uppläst av Reine Brynolfsson och den är 7 timmar och 44 minuter lång. 

Lugnet i fashionabla Äppelviken bryts när ett äldre par, deras dotter och deras tonåriga barnbarn blir mördade i sitt hem mitt på ljusa dagen. Vittnet till den brutala skjutningen blir en annan tonårig kille. Hans mamma kontaktar försvarsadvokat Carolin van Bommel och ber henne hjälpa sonen. Uppdraget blir allt annat än ofarligt. Både Carolin och polisen inser snart att de måste sätta pojken i säkerhet så de ber den pensionerade polisen Sigge Wall att ta med honom ut till dennes sommarställe på Gotön. Men inte ens där verkar han vara säker. Utredningen leder kriminalkommissarie Conrad Viklund och hans kollegor mot mycket brutal organiserad brottslighet...

Nu vet jag inte om det finns fler böcker om de här karaktärerna så just nu kommer jag i alla fall inte att läsa eller lyssna på mer av dessa författare. Men det finns många andra bra böcker som pockar på uppmärksamheten nu så det kommer snart nya tips här... 🐳 Trevlig helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar