Sök i den här bloggen

Translate

söndag 12 april 2020

"Väg 9" av Tina Frennstedt

Som jag längtat efter den här boken!! 💛 "Väg 9" är den fristående uppföljaren till "Försvunnen" i Tina Frennstedts cold case-serie. Jag fullkomligt älskade den första boken och äntligen har jag läst den andra delen! Den är kanske inte riktigt i samma klass, men ändå väldigt väldigt bra. Jag gillar det här med gamla fall som ska utredas igen och Frennstedt lyckas få det både spännande och intressant. Det sämsta just nu är att jag måste börja vänta och längta igen... För jag är redan nu sugen på bok nr 3...

2004 mördades den unge pianisten Max Lund utmed väg 9. Fallet löstes aldrig och den mest unika ledtråden var en mystisk vit lera som polisen aldrig kunde komma underfund med. På långfredagsmorgonen 15 år senare hittas en kontroversiell konstnärinna död vid Stenshuvud fyr. På platsen finns samma mystiska lera och det gör att kriminalinspektör Tess Hjalmarsson och hennes grupp bestämmer sig för att ta sig en ny titt på fallet Max. Den här gången får de utreda under tidspress för man har bestämt sig för att stänga ner cold case-gruppen. Nu kämpar Tess inte bara med att hitta en mördare utan också för att en fortsättning för hennes grupp...

"Väg 9" är en utmärkt bok så här i påsk och kommande veckor eftersom handlingen utspelar sig nu under våren. Att läsa den nu gör att man får lite extra känsla för storyn, enligt mig. Vill man hellre lyssna på den så finns den också som ljudbok. Den är uppläst av Mirja Turestedt och den är 10 timmar och 23 minuter lång.

Vill ni läsa om den första boken i serien så klicka på titeln i början av det här inlägget. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar