Sök i den här bloggen

Translate

måndag 27 april 2020

"Tolken" av Jenny Runesson

Det här är en sådan där bok som jag aldrig riktigt kom in i och jag fick aldrig någon direkt känsla för karaktärerna heller. Det händer emellanåt att det blir så och tyvärr fick inte "Tolken" något grepp om mig. Handlingen är väl hyggligt spännande men storyn fångar mig som sagt var inte...

Elsa arbetar som tolk i Luxemburg. En natt blir hon kallad till en mordplats. En ung svenska kvinna har hittat sin pojkvän mördad och polisen behöver hjälp med tolkningen mellan dem och kvinnan. Elsa blir, mot bättre vetande och mot reglerna, personligt involverad och det kommer att visa sig vara farligt. Spåren leder polisen till en av Luxemburgs mest ljusskygga bordeller. Den mördade mannen spenderade en stor summa pengar där kvällen han dog.

Jag kan inte säga att Jenny Runessons "Tolken" är varken bra eller dålig, utan det är bara så att just den här boken inte tilltalade mig. Ljudboken är uppläst av Ann-Sofie Rase och den är 7 timmar och 59 minuter lång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar