Sök i den här bloggen

Translate

måndag 13 april 2020

"Chokladägget" av Mia Ahl

Jag är ju inte direkt någon storslukare av feelgood men i december lyssnade jag på "Skumtomten" av Mia Ahl och tyckte mycket om den. Därför bestämde jag mig redan då för att jag skulle lyssna på uppföljaren till den nu i påsk. Den heter "Chokladägget" och jag blev väldigt förtjust även i den. Och det fina är att ni hinner med att lyssna på den redan idag om skulle känna för det för ljudboken är endast 4 timmar och 11 minuter lång. Uppläsare är Janna Eriksson.

Jessikas väninna Jenny ska fylla 40 helgen före påsk. Jessika och deras andra vän Sofia är bekymrade eftersom Jennys man vägrar att uppvakta henne när hon fyller år, detta varje år. Hon får heller inga julklappar eller andra presenter av honom eftersom han tycker att det är för barn. Jessika och Sofia bestämmer sig för att ordna en överraskningsfest för Jenny, trots att hennes make invänder. Samtidigt bestämmer sig Jenny för att ta saken i egna händer. Hon anmäler sig till en chokladkurs. Att kursledaren Emil också är lite av en läckerbit är bara en extra bonus...

"Chokladägget" är charmig men inte sliskig. Jag blir glad av att lyssna på den och det är väl något vi alla kan behöva i dessa tider 💛 Därför tycker jag verkligen att ni ska göra det! Det finns också en tredje del ("Gubbröran") och den ser jag fram emot att avnjuta till midsommar... 🌸🌼🌺

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar