Sök i den här bloggen

Translate

måndag 20 april 2020

"Våroffer" av Maria Richardsson

Vårens andra bok med titeln "Våroffer"! Den här är skriven av Maria Richardsson och det är en ny bekantskap för mig. Jag tycker att boken är välberättad men kanske inte jättespännande. I och med att man får storyn berättad från flera karaktärers håll så vet man det mesta hela tiden. Karaktärerna är däremot väldigt spännande och de flesta av dem har egenheter eller någon form av psykisk diagnos känns det som så de kryddar verkligen till det hela. Ljudboken är uppläst av Gunilla Leining och den är 8 timmar och 14 minuter lång.

Martins och hans sambos liv slås i spillror då de vid förlossningen förlorar sin son. Eftersom Martin är villig att göra vad som helst för sin käraste och inte klarar av att hon sörjer så mycket kidnappar han i desperation höggravida Petra. Petras sambo Adam anmäler henne försvunnen men till att börja med är Skövdepolisens intresse svalt. Men kriminalinspektör Lena Borell och hennes nya kollega börjar så smått att utreda. När sedan ett kvinnolik hittas och det visar sig vara Petra ändras deras inställning. Det är nämligen så att när Petra hittas visar det sig att hon fött barn men barnet saknas...

I den här boken ställs relationer på spel och psykisk ohälsa spelar en stor roll i handlingen. Boken presenteras som första delen om Lena Borell och med tanke på hur boken slutar kan jag mycket väl tänka mig att det kommer en fortsättning och den ser jag fram emot att läsa eller lyssna på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar