Sök i den här bloggen

Translate

fredag 3 april 2020

"Älskar inte" av M.J. Arlidge (originaltitel: "Love Me Not")

Den sjunde delen i serien om polisen Helen Grace heter "Älskar inte" och den har jag lyssnat på nu. Jag tycker att de här böckerna har varierat lite i kvalitet men just "Älskar inte" är spännande och håller ett högt tempo. Dessutom bjuder den på lite oväntade vändningar vilket jag tycker är ett plus! Ljudboken är (precis som de tidigare delarna) uppläst av Callin Öhrvall Delmar och den är 7 timmar och 43 minuter lång.

När en död kvinna hittas vid sidan av en väg tidigt på morgonen år kriminalkommissarie Helen Grace först på plats. Det som man först trodde handlade om en olycka visar sig vara ett kallblodigt mord. Mordet kommer under samma dag att följas av en serie brutala mord och andra brott. Vad har offren gemensamt? Och vem står på tur? Helen och hennes team kämpar mot klockan med att försöka förstå vad som utlöst morden och vem som ligger bakom dem. Klockan tickar snabbt och med den ökar risken att fler kommer att dö...

Med den här boken av M.J. Arlidge tänkte jag önska er en trevlig helg! 🌸 Jag hoppas att ni kan njuta lite av sol och ledighet (om ni nu är lediga i helgen) trots den konstiga tid vi lever i! ☀️ Ett sätt att koppla av och koppla bort är att hitta en bra bok att sjunka in i.

Ni kan läsa om de tidigare delarna i serien om ni söker på författarens namn i sökrutan ovan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar