Sök i den här bloggen

Translate

söndag 5 november 2023

"Den 1:a att dö" av James Patterson (originaltitel: "1st to Die")

Jag valde att lyssna på "Den 1:a att dö" av James Patterson eftersom boken hade fått fint betyg på min ljudbokstjänst och jag är glad att jag gjorde det 💚 Jag tycker att det är en spännande historia berättad i hyggligt högt tempo och jag gillade karaktärerna. Enligt mig så finns det något, som jag inte riktigt kan sätta fingret på, som kännetecknar amerikanska deckare och den känslan får jag definitivt av den här boken också. Ljudboken är uppläst av EvaMaria Oria och den är 9 timmar och 31 minuter lång.

"Den 1:a att dö" är den första delen serien om polisinspektör Lindsay Boxer. Hon löser kallblodiga fall tillsammans med journalisten Cindy Thomas, rättsläkare Claire Washburn och den bitränande distriktsåklagare Jill Bernhardt  Böckerna ligger tydligen också till grund för TV-serien Women's Murder Club. En TV-serie som jag inte är bekant med, men efter att ha lyssnat på den här boken så tror jag säkert att den är spännande 🤍 Den andra delen i serien finns redan tillgänglig och jag tror nog att jag så småningom kommer att lyssna på även den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar