Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 9 november 2023

"Jag kommer att hitta nyckeln" av Alex Ahndoril

Njae, det här var lite av en besvikelse. "Jag kommer att hitta nyckeln" är en pusseldeckare skriven av Alex Ahndoril (ett samarbete mellan makarna Alexander Ahndoril och Alexandra Coelho Ahndoril). Det är samma författarduo som bakom pseudonymen Lars Kepler och jag undrar hur den här boken kan vara så mycket sämre än böckerna i Joona Linna-serien? Jag som burkar älska klassiska pusseldeckare tänkte att det här bara måste vara en toppenbok, men det är inte spännande, karaktärerna är överarbetade och storyn griper inte tag i mig. Det blir med nöd och näppe godkänt från mig 🗝  Ljudboken är uppläst av Julia Dufvenius och den är 6 timmar och 43 minuter lång.

"Jag kommer att hitta nyckeln" är den första delen i Nyckelserien och det är tveksamt att jag kommer att lyssna på nästa del. Det enda som påminner lite om Kepler är den cliffhanger som avslutar den här boken så det skulle vara den enda anledningen till att jag ger på mig nästa bok...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar