Sök i den här bloggen

Translate

lördag 25 november 2023

"Mörkret under isen" av Morten Hesseldahl (originaltitel: "Mørket under isen")

Jag valde att lyssna på "Mörkret under isen" eftersom jag såg att den tilldelats Glasnyckeln för Bästa nordiska kriminalroman och Danska Kriminalakademins Harald Mogensen-pris för Bästa Danska Kriminalroman. Det gjorde att jag hade höga förväntningar på boken, men tyvärr så motsvarades de inte alls. Jag tycker att storyn är rörig och det hoppar i tiden utan att jag alltid riktigt förstår att det gör det. Kanske är detta en bok som passar sig bättre att läsa än att lyssna på? I alla fall har jag svårt att ens ge den godkänt i betyg... Ljudboken är uppläst av Reine Brynolfsson och den är 9 timmar och 14 minuter lång.

"Mörkret under isen" gav inte mersmak så vi får väl se om jag kommer ge mig på något mer av Morten Hesseldahl i framtiden.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar