Sök i den här bloggen

Translate

söndag 6 mars 2022

"Döden i röd klänning" av Lotta Luxenburg

De kommande inläggen kommer att vara schemalagda (vilket många av mina inlägga faktiskt är i vanliga fall också) eftersom jag passar på att skriva fler när jag ändå loggade in här. Mitt nästa tips är en bok som jag lyssnade på när världen faktiskt inte ännu hade drabbats av ett nytt krig. "Döden i röd klänning" är den första boken i en ny mysdeckarserie om Vanessa Hurtig, skriven av Lotta Luxenburg. Detta är en charmig blandning av spänning och feelgood och boken håller vad den utlovar. Ljudboken är uppläst av Katarina Ewerlöf och den är 7 timmar och 20 minuter lång.

Efter ett ödesdigert misstag lämnar Vanessa Hurtig tv-världen och investerar alla sina sparade pengar i en nedgången källarlokal på Karlavägen. Med familjemedlemmarnas hjälp förvandlar hon den snart till en fashionabel second hand-butik. Strax före premiärminglet dyker det upp en mystisk trälåda utanför dörren, innehållande en vacker, ateljésydd sidenklänning. Ingenting avslöjar varifrån den kommer. Vanessa bestämmer sig för att bära den på invigningen. När hon råkar få syn på en efterlysning på nätet som visar ett foto på en kvinna som försvunnit efter en utekväll klädd i exakt samma klänning väcks hennes nyfikenhet och hon börjar luska i vad som kan ha hänt kvinnan. Det blir också Vanessa som hittar kvinnan död, i sin pappas vindsförråd, och det står snart klart att även hon svävar sig i fara...

Jag tycker att "Döden i röd klänning" är en levande start på en ny serie och ser fram emot att fortsätta följa Vanessas äventyr 💚 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar