Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 22 mars 2022

"I denna ljuva villervalla" av Ewa Klingberg

Nu har jag lyssnat på "I denna ljuva villervalla", som är den fjärde delen i Ewa Klingbergs underbart mysiga serie om begravningsbyrån Tranan. Ju mer jag lär känna karaktärerna i de här böckerna desto mer tycker jag om dem 💜 Att också handlingen är mysig och underhållande gör böckerna mycket läsvärda. Personligen tycker jag att de är perfekta då jag behöver en liten paus från deckargenren. "I denna ljuva villervalla" gjorde det jag ville att den skulle göra nu - den underhöll och bjöd på en behövlig verklighetsflykt. Ljudboken är uppläst av Rachel Mohlin och den är 4 timmar och 31 minuter lång.

Våren är på gång i Tranås och på begravningsbyrån Tranan frodas vårkänslorna för Sandra och Christoffer. Sandra försöker komma fram till vad som är bäst för byrån och vad som är bäst för hennes egen framtid. Är det att gå tillbaka till sitt gamla liv eller ska hon stanna kvar hos nya kärleken och Tranan? Efter att ha klarat av en begravning av ledaren för ett kristet mc-gäng kan gänget pusta ut. Av gamla anrika Tranan finns snart inte mycket kvar. Den tunga och mörka inredningen byts ut mot fräsch och ljus. Men då Sandra slänger bort det gamla hittar hon något som får en allvarlig konflikt att blossa upp och hon undrar om Tranan ändå inte gräver sin egen grav till slut, med god hjälp av moster Majken.

Om ni vill ha charmig feelgood med en gnutta humor så är serien om begravningsbyrån Tranan ett alldeles utmärk val. Efter att ha lyssnat på "I denna ljuva villervalla" har jag fortfarande ett par av de nu utgivna böckerna kvar och dem kommer jag att portionera ut och njuta av så småningom 💚

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar