Sök i den här bloggen

Translate

söndag 23 oktober 2022

"Härlig är framtiden" av Ewa Klingberg

Nu kände jag att det var dags att avsluta serien Begravningsbyrån Tranan. "Härlig är framtiden" är den sjätte och sista delen och den är lika mysig som de tidigare delarna 🧡 Ni kan läsa om alla böckerna här på bloggen. Den här boken och ja hela serien är feelgood när den är som bäst och jag rekommenderar varmt alla böckerna. De är välskrivna och karaktärerna är en blandning av skruvade och charmiga individer 💛 Ljudboken är uppläst av Rachel Mohlin och den är 4 timmar och 52 minuter lång.

Sandra börjar verkligen få nog av moster Majkens alla infall och funderar på om det är dags att driva begravningsbyrån på egen hand. Hennes pojkvän Christoffer har huvudet fullt av sina egna företagsplaner och han verkar inte alls intresserad av att släppa dem. Nu när de flyttat ihop funderar hon också kring om det blir för mycket att bo och arbeta tillsammans. Hela gänget på byrån bestämmer sig för att delta på en mässa och det visar sig bli en succé. Plötsligt finns det flera nya vägar framåt att utforska. Dessutom väntar också en överraskning på det privata planet för Sandra och Christoffer.

Ewa Klingberg har verkligen jobbat sig uppåt på listan av författare som jag gillar 🤎 och en av anledningarna till att jag kände att det var dags att avsluta den här serien är att det har kommit en ny bok av henne som intresserar mig. Den heter "Änglarummet" och är första delen i en ny serie där vi får fortsätta följa Angelika från begravningsbyrån Tranan. Med andra ord kan jag utlova att det kommer att komma mycket mer om Klingbergs böcker här framöver, för jag har dessutom en del äldre böcker av henne som jag inte hunnit med än. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar