Sök i den här bloggen

Translate

söndag 30 oktober 2022

"Dottern" av Sara Önnebo

Nu har jag lyssnat på "Dottern" av Sara Önnebo. Det är den första, fristående delen i trilogin Morden i Tulisaari. Jag tycker att det är en helt okej bok som inte sticker ut åt något håll. Det finns en spänning och nerv i denna inte så fartfyllda story, men det som är mest i fokus är relationerna mellan karaktärerna. Sedan tyckte jag också att det var mysigt med en vintrig bok nu och är ni också sugna på det så är detta ett bra val ❄️ Ljudboken är uppläst av Viktoria Flodström och den är 7 timmar och 13 minuter lång. 

Jag ska berätta vad som hände i Tulisaari. Så lyder Annikas sista ord till sin dotter Emilia. Kort därefter omkommer hon i en olycka och hemligheterna från Tulisaari tar hon med sig i graven. Emilia blir till en början förlamad av sorg, men så småningom övergår sorgen i nyfikenhet och hon bestämmer sig för att gräva i moderns förflutna. Efterforskningarna tar henne till det lilla samhället Tulisaari i Finland. Där växte Annika upp, men efter en tragedi lämnade hon samhället. Emilia vill ta reda på vad som verkligen hände i Tulisaari den där sista sommaren, men alla är inte glada över att hon kommer dit och börjar gräva i det förflutna... 

Även om "Dottern" inte tillhör min topplista över böcker i år så är det inte alls omöjligt att jag fortsätter med den här trilogin för det finns en stämning i boken som passade mig fint nu och bjuder de kommande två böckerna också på den så vill jag lyssna på dem 💙

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar