Sök i den här bloggen

Translate

lördag 8 oktober 2022

"Bön om tystnad" av Linda Castillo (originaltitel: "Pray for Silence")

Jag tror jag börjar få lite av en ny favorit i deckargenren 💛 I mitten av september lyssnade jag på "Tvingad till tystnad" av Linda Castillo och den gillade jag mycket. Nu har jag lyssnat på andra delen i serien om Kate Burkholder. Den heter "Bön om tystnad" och den är också väldigt spännande och välberättad. Har ni inte redan nappat på den här serien så tycker jag att ni ska göra det nu 🤎 Ljudboken är uppläst av Jessica Liedberg och den är 13 timmar och 23 minuter lång.

En kall oktobernatt mördas en amishfamilj på sin gård i Painters Mill. Familjen Plank hade flyttat in mindre än ett år tidigare och var i samhällets ögon själva sinnebilden av det anspråkslösa amishlivet. Polischef Kate Burkholder och hennes kollegor hittar inget motiv till morden och därmed är det svårt att hitta några misstänkta. Kate, som är född och uppvuxen som amish, är väl medveten om att amishsamhället bär på hemligheter som de inte vill dela med utomstående och ibland inte ens med varandra. När Kate hittar en dagbok som tillhört en av tonårsdöttrarna framträder en bild av ett mystiskt dubbelliv och en karismatisk främling. Det blir vändpunkten i fallet för nu har poliserna något att börja nysta i. Kate är fast besluten att göra allt hon kan för att ställa mördaren inför rätta även om det innebär att hon själv hamnar i fara.

Det går absolut att läsa "Bön om tystnad" utan att ha läst den första delen i serien, men eftersom båda böckerna är så bra så tycker jag att man ska börja från början. För egen del så hoppas jag att man fortsätter att översätta serien till svenska för jag vill läsa mer om Kate Burkholder och hennes kollegor 🧡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar