Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 9 maj 2023

"Galgens bok" av Thomas Enger (originaltitel: "Galgens bok")

Äntligen har man översatt fler böcker av Thomas Enger 💛 Jag gillade både "Skendöd" och "Fantomsmärta" där man får följa  journalisten Henning Juul. Jag läste dem 2012 och sedan kom det inte fler böcker av den här författaren förrän 2020 då första boken i Engers och Jørn Lier Horsts serie om Blix och Ramm kom på svenska. Jag gillar även de böckerna väldigt mycket 🤍 (Ni hittar mer om även dem här på bloggen.) "Galgens bok" är en spännande, om än lite trögstartad, thriller. Det tog mig som sagt en stund att komma in i handlingen och tempot var lite lågt i början, men när det väl tar fart så går det verkligen undan. Jag tycker att boken är mycket läsvärd 💛 Ljudboken är uppläst av Martin Wallström och den är 9 timmar och 42 minuter lång.

Jag hoppas på många fler spännande böcker av den här författaren för han kan verkligen bygga upp en story och berätta på den på ett hisnande vis 🧡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar