Sök i den här bloggen

Translate

fredag 5 maj 2023

"Vatten över huvudet" av Frida Gråsjö

Det har kommit en ny cosy crime-serie som ni inte borde missa 💚 "Vatten över huvudet" är den första delen i Frida Gråsjös serie Morden vid 17:e slussen och jag gillade den skarp. Här får man lära känna Hanna Sand, som är en utarbetad advokat från Stockholm. Hon har rest till Dalsland för att ta hand om sin morfar, slussvaktare vid 17:e slussen i Dalslands kanal, då han ramlat och gjort sig illa. Vad hon inte räknat med är att bli vittne till ett mord och sedan själv få utreda det eftersom alla andra tror att det är en olycka. Jag vet att jag sagt att jag inte ska skriva vad böckerna handlar om längre, men eftersom det här är en ny serie så ville jag skriva lite för att få er sugna att läsa eller lyssna på den 💙 Ljudboken är uppläst av Katarina Ewerlöf och den är 8 timmar och 44 minuter lång.

"Vatten över huvudet" är en perfekt semesterbok ifall ni känner för att spara den till sommarens slappa dagar ⚓️ För egen del så hoppas jag att jag slipper vänta alltför länge på nästa del 🚢💦 Nu önskar jag er en fin fredagskväll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar