Sök i den här bloggen

Translate

fredag 19 maj 2023

"Märkt" av Frida Moisto

"Märkt" är den fjärde fristående delen i Frida Moistos serie om Lisa Engström vid Jönköpingspolisen. Den här serien började mycket bra, men för min del blev det en liten dipp i den tredje delen då jag tyckte att det förflutna fick för stort utrymme. Här i den fjärde boken tycker jag att tempot är tillbaka igen och det bjuds på överraskande vändningar som absolut är ett plus. Däremot blir jag lite irriterad på ren dumhet hos poliserna emellanåt. Vilken tänkande människa som helst skulle har gjort på ett annat sätt i flera situationer, men för att spänningen ska hållas vid liv kanske det måste till en del av dessa konstiga val. Trots detta så fick serien i alla fall en liten nystart för mig med "Märkt" 🤍 Ljudboken är uppläst av Gunilla Leining och den är 10 timmar och 12 minuter lång.

Gillar ni hårdkokta deckare med en hel del våld så är det här en perfekt serie för er 🤎 För egen del så kommer jag åtminstone ge även nästa del i serien en chans, för även om jag har tveksamheter gällande handlingen då och då så har böckerna något som gör att jag vill lyssna vidare... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar