Sök i den här bloggen

Translate

måndag 10 maj 2021

"Ingen kommer att tro dig" av Anna Kölén

Det här är en spännande och intressant bok på temat metoo. Just av den anledningen så trodde jag att "Ingen kommer att tro dig" skulle vara lite förutsägbar men det var den inte alls. Anna Kölén har skrivit en väldigt bra och välberättad bok som överraskar mycket mer än jag kunnat ana. Jag gillar den och jag rekommenderar den å det varmaste 🤍 Ljudboken är uppläst av Katharina Cohen och den är 6 timmar och 7 minuter lång.

Daphne jobbar som bartender och pluggar litteraturvetenskap. Hon har lovat att aldrig mer dejta. Men så möter hon Leo. I honom finner hon både den stora kärleken och en inträdesbiljett till den litterära världen. Efter bara ett par månader gifter de sig och Daphnes vänner oroar sig över hur snabbt allt går. Och plötsligt befinner sig Daphne i fritt fall när livet återigen rasar. Från barndomens småstad bär hon med sig känslan av att inte höra till och av att inte bli trodd. Men när metoo blir ett faktum inser hon att hon en gång för alla måste våga möta det hon så gärna vill stänga dörren om.

Även om ämnet kanske inte är det mest charmiga så tycker jag att "Ingen kommer att tro dig" är en underbar bok. Den är både intressant och fängslande. Läs eller lyssna på den och gör det nu! 🌸

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera