Sök i den här bloggen

Translate

måndag 31 maj 2021

"Ingen ond man" av Leif Appelgren

Nu har jag gått på tidigare bra omdömen igen och valt att lyssna på "Ingen ond man" av Leif Appelgren och jag måste säga att den till stora delar uppfyllde mina förväntningar även om den saknade lite för att bli en riktig fullträff. Bokens tema är hämnd och sorg. Den är mycket välskriven och kommer nära. Jag ger boken näst högsta betyg och anser att den är mycket läsvärd. Ljudboken är uppläst av Jonas Malmsjö och den är 12 timmar och 35 minuter lång.

Abdi, en ung ledare för ett av västra Stockholms kriminella nätverk, hittas under en permission mördad intill en brygga vid Mälaren. Den sargade kroppen bär spår av tortyr och kommissarie Irina Kovic kopplas in för att utreda fallet. Tillsammans med sitt team och under ledning av kammaråklagare Mats Ljunggren inser de att det finns fler misstänkta än konkurrerande kriminella nätverk. Det finns nämligen kopplingar till en tidigare gruppvåldtäkt som ett vittne försökte stoppa genom att larma polisen. Den våldtagna kvinnans anhöriga måste också ses som misstänkta i det brutala mordet. 

"Ingen ond man" är Leif Appelgrens debutroman och den första delen i en kriminalromanserie om åklagare Mats Ljunggren. Jag ser absolut fram emot att fortsätta följa den! 💙

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar