Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 12 maj 2021

"Kallt blod" av Robert Bryndza (originaltitel: "Cold Blood")

Åh vad jag gillar den här serien av Robert Bryndza! 💙 "Kallt blod" är den femte delen om kriminalkommissarie Erika Foster och alla böckerna håller väldigt hög klass. Tempot är högt, spänningen är nervkittlande och karaktärerna känns verkliga. Jag har lyssnat på hela den här serien och varje gång jag påbörjar en ny del så kan jag inte sluta lyssna innan den är slut. Ljudboken är uppläst av Hanna K Schmitz och den är 10 timmar och 47 minuter lång.

En illa medfaren resväska med en styckad man spolas upp på Themsens strand och fallet hamnar kriminalkommissarie Erika Fosters bord. Två veckor tidigare hade en ung kvinna hittats död i en likadan resväska och Erika och hennes team kopplar samman morden. Jakten på en seriemördare tar fart men precis när Erika börjar närma sig mördaren utsätts hon för ett våldsamt angrepp och hon blir tvingad till konvalescens. Privat slås allt också sönder när hennes förhållande tar slut. Under Erikas frånvaro fortsätter mördaren sin brutala mordvåg. När hon är tillbaka kidnappas en av hennes överordnades barn av förövaren och Erika blir återigen en del i utredningen. Nu gäller det att hitta barnen innan de skadas eller dör.

Vill ni läsa eller lyssna på riktigt bra, spännande och välskrivna deckare så är "Kallt blod" och de fyra tidigare delarna perfekta val. Själv påbörjar jag nu väntan på den sjätte delen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar