Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 10 augusti 2021

"Dom meddelas redan i natt" av Dag Öhrlund

Jag har nu läst den tredje delen i Dag Öhrlunds serie om hovrättsdomaren Suzanne Eriks. Den heter "Dom meddelas redan i natt" och den håller samma stil som de tidigare böckerna i serien. Det är mycket humor och så skruvade karaktärer att det är svårt att inte gilla de här böckerna 🤍 Öhrlund är en superb författare som kan bygga upp spännande och roliga böcker på ett sätt som håller läsaren fast från start till slut. Jag lyssnar ju också på hans böcker om Ewert Truut (som jag tycker är ännu bättre!) och han dyker emellanåt upp även i den här serien. 

Suzanne Eriks har fullt upp med världens alla idioter och irritationsmoment. Är det inte mammorna i stallet där dottern Ebba rider så är det kollegor eller brottslingar som stör hennes tillvaro. Men hon har också börjat få mer problem med väninnan Jessica som verkar hålla på att tappa det. Tillsammans har de straffat folk som lagen inte kommit åt, men nu verkar det alltså som om väninnan fått nog. Dessutom har hon träffat sitt livs kärlek och är gravid. Suzanne är inte nöjd med något av det. Speciellt inte då fler uppdrag ligger framför dem. Hemma har hennes oduglige make Mats också haft mage att ta upp skilsmässa igen, något som inte är aktuellt. Med andra ord har Suzanne fullt upp och samtidigt flåsar också polisen och kriminella henne i nacken...

Föredrar ni att lyssna på böcker så finns "Dom meddelas redan i natt" även som ljudbok. Den är uppläst av Anna Maria Käll och den är 10 timmar lång. Boken slutar med en liten cliff hanger så jag tar för givet att det kommer fler böcker i den här serien och det ser jag mycket fram emot. Men däremellan ska det också komma en ny bok om Ewert Truut och den längtar jag verkligen efter 💜

Vill ni läsa om fler böcker av den här författaren så sök på hans namn i sökrutan ovan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar