Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 12 augusti 2021

"Frukta det du begär" av Jo Spain (originaltitel: "Beneath the Surface")

Tidigare i år lyssnade jag på "Förlåt oss våra synder" av Jo Spain, vilket är den första boken i serien om polisinspektör Tom Reynolds och den gillade jag massor. Därför har jag nu lyssnat på "Frukta det du begär" som är den andra delen i serien. Den är inte alls lika bra som den förra boken men det är en helt okej deckare som tar sig ordentligt mot slutet. Därför landar jag på betyget godkänt och kan mycket väl tänka mig att fortsätta med serien. Spain är en mycket bra författare och jag har också läst "Bekännelsen" av henne och den boken håller också bra standard.

En högt uppsatt person inom regeringen vid namn Ryan Finnegan mördas i Irlands säkraste byggnad, Leinster House, där parlamentet är beläget. Polisinspektör Tom Reynolds får avbryta sin lediga weekend för att tillsammans med sitt team ta sig an utredningen. Först tycks alla bevis peka mot ett mord med politiska motiv så som ett nytt lagförslag, men kan något sådant verkligen leda till mord? Snart finner de mer personliga motiv som antagligen är mer sannolika motiv för ett mord. Men det blir en snårig utredning med mer eller mindre samarbetsvilliga vittnen och förhörsobjekt. 

Ljudboken är uppläst av Angela Kovács och den är 14 timmar och 13 minuter lång. Jag tycker att den här serien är läsvärd och då främst den förra boken som verkligen fängslade mig. Och läser ni den så blir ni säkert sugna även på "Frukta det du begär" och det är som sagt en helt okej deckare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar