Sök i den hÀr bloggen

Translate

torsdag 24 december 2020

🎁 "Nu Ă€r det jul igen" av Annika Devert och Jessika Devert 🎁

Med nĂ„got sĂ„ udda som en somrig julbok önskar jag er alla en God Jul! đŸŽ…đŸ»đŸ€¶đŸ» Jag mĂ„ste nog erkĂ€nna att jag börjar bli ganska trött pĂ„ feelgood nu sĂ„ pĂ„ sĂ„ sĂ€tt Ă€r jag glad att julen Ă€r hĂ€r för snart kommer jag Ă„tergĂ„ till att koncentrera mig pĂ„ deckare och thrillers. Men med det sagt mĂ„ste jag ocksĂ„ skriva att "Nu Ă€r det jul igen" faktiskt överraskade mig positivt. Först blev jag besviken dĂ„ jag insĂ„g att handlingen började pĂ„ försommaren och att majoriteten av den Ă€r förlagd till sommaren, men jag tycker att Annika Devert och Jessika Devert har fĂ„tt in julen pĂ„ ett sĂ„ bra sĂ€tt att boken faktiskt bjöd pĂ„ massor av julstĂ€mning, och utöver det lite humor och charm.

Trebarnsmamman Emelie Ă€r trött pĂ„ tillvaron. Pappan till hennes barn lĂ€mnade henne för nĂ„gra Ă„r sedan och flyttade hem till Gambia. Sedan dess har hon kĂ€mpat med att fĂ„ liv och ekonomi att gĂ„ ihop. Hon Ă€r inte heller redo att trĂ€ffa en ny man. Men just som allt kĂ€nns som mörkast fĂ„r hon ett ovĂ€ntat brev och helt plötsligt kĂ€nns allt ljusare. Det visar sig att Emelie Ă€rvt ett hus pĂ„ Sardinön och nĂ€r hon Ă„ker dit fĂ„r hon en chock. Huset Ă€r nĂ€mligen fyllt till bredden med juldekorationer i alla dess former. Det visar sig att den tidigare Ă€garen har haft pyntet framme Ă„ret runt i flera Ă„r och att det hela tiden fyllts pĂ„ med mer. Emelie tvekar, men nĂ€r barnen bestĂ€mt sig för att de vill stanna pĂ„ ön sĂ„ dröjer det inte lĂ€nge innan flytten frĂ„n VĂ€xjö Ă€r ett faktum. Granne med dem bor Andreas, en snygg och charmig trĂ€dgĂ„rdsmĂ€stare. Livet pĂ„ Sardinön kommer att bjuda pĂ„ mĂ„nga överraskningar. 

Ljudboken Ă€r upplĂ€st av Helena Lewin och den Ă€r 7 timmar och 40 minuter lĂ„ng. Nu hoppas jag att alla fĂ„r en riktigt hĂ€rlig dag och Ă„terigen God Jul! 🎄

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar