Sök i den här bloggen

Translate

fredag 25 december 2020

"Där hoppet bor" av Stina Jonsson

God fortsättning på julen! ⛄️ Juldagen är här och återigen bjuder jag på feelgood. "Där hoppet bor" kändes som en passande titel för om det är något vi behöver just nu så är det väl hopp! Men den här boken var kanske inte helt i min smak. Visst är den lite charmig och lite julig, men det är för mycket religion i den för min del. Men vill ni också få in det kristna i en julbok så är detta ett bra val. Ljudboken är uppläst av Åsa Kjellman Erici och den är 2 timmar och 30 minuter lång.

Maria har flyttat till Västerö och drömmer om en sagolik jul på landet. Hon blir snabbt vän med granndamen och höstmörkret blir lättare att stå ut med. Men så är olyckan framme och grannen hamnar på sjukhus. Ungefär samtidigt börjar också Marias familj att lämna återbud till julfirandet hon planerat och bjudit in till. Av olika skäl kommer de alla att vara på olika ställen under julhelgen. Det verkar som om det bara kommer att bli hon och katten Hagrid som tillbringar julen ihop. Men så lär hon känna sin andra granne Jona lite bättre och sakta börjar hon hoppas på en trevligare jul...

Jag säger inte att "Där hoppet bor" av Stina Jonsson är en dålig bok, men den passade kanske inte mig så bra. Så nu hoppas jag på att nästa bok kommer att fånga mig mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar