Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 31 december 2020

✨ "Den sista dagen i december" av Mariette Glodeck ✨

Då var sista dagen på 2020 här. Misstänker att inte så många kommer att sakna detta konstiga och galna år. Vad 2021 har att bjuda på återstår att se, men jag väljer en avvaktande försiktighet för vi är ju trot allt fortfarande mitt i en pandemi. Jag hittade i alla fall en passande titel att avsluta året med - "Den sista dagen i december" av Mariette Glodeck. Det är inte den bästa boken jag läst under 2020 men det är en helt okej feelgood/feelbad- historia. Jag trodde den skulle vara lite som "Flera sidor av oss", som jag gillade så mycket (läs om den boken genom att klicka på titeln) och det var den väl på sätt och vis också, men den var inte alls lika bra. Ljudboken är uppläst av Pierina Rizzo och den är 9 timmar och 18 minuter lång.

Ett kompisgäng återförenas i december då en av dem avslutar en turné med en sista spelning i huvudstaden. Det är en grupp som består av en blivande brud, en misstagsfar, en snobb från Saltsjö-Boo, en regissör, en alkis, en lesbisk wannabe, en ovillig pop-prinsessa och en bajsprins. Alla funderar de på hur de hamnat där de hamnat i livet. De träffas inte alls så ofta numera men eftersom den kommande månaden bl.a. kommer att bestå av mösexa och ett bröllop så kommer de att se mer av varandra igen. Gamla dispyter, missförstånd och relationer kommer att bearbetas. Kommer något ha förändrats då den sista dagen i december är slut?

Med "Den sista dagen i december" önskar jag er alla ett och gott slut och ett Gott Nytt År!! 💥 Boken är helt okej och jag tror att man uppskattar den mer än mig om feelgood är ens favoritgenre 💜 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar