Sök i den här bloggen

Translate

fredag 25 december 2020

"Let it snow" av John Green, Maureen Johnson och Lauren Myracle (originaltitel: "Let it snow")

Min julaftons- och juldagsbok (ja i år har man haft tid att läsa även under julhelgen ☃️) blev "Let it snow", som innehåller 3 noveller skrivna av John Green, Maureen Johnson och Lauren Myracle. Jag har spanat på den här boken i flera år nu eftersom jag tycker så mycket om omslaget. Det är egentligen en ungdomsbok, men jag skulle säga att den passar även när man är vuxen. Det är tre fristående noveller som alla vävs samman på ett härligt sätt. Ett tåg kör fast i en snöstorm i Gracetown och pga det kommer flera ungdomars liv vävas samman och förändras. Mer än så skriver jag inte om handlingen för jag tycker att ni ska läsa boken eftersom den är charmig och mysig! ❄️

Boken finns också som ljudbok. Den är uppläst av Ella Schartner, Christoffer Nordenrot och Philomène Grandin och den är 8 timmar och 8 minuter lång. "Let it snow" blir nog en av mina sista renodlade julböcker för i år. Dels längtar jag tillbaka till mord och mysterier men julen lider ju också mot sitt slut. Såklart kommer säkert jul och nyår att dyka upp i några av kommande deckare också, men mitt decembertema tar slut vid årskiftet. ❄️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar