Sök i den här bloggen

Translate

måndag 7 december 2020

"Äldre dam med mörka hemligheter" av Helene Tursten

Det är exakt ett år sedan jag bekantade mig med den gamla damen Maud i "Äldre dam med onda avsikter" och nu har jag läst andra boken om henne - "Äldre dam med mörka hemligheter". Jag gillar de här två böckerna av Helene Tursten eftersom de är så där mysigt och gulligt otäcka. Huvudkaraktären Maud är väldigt speciell men det är svårt att inte gilla henne. Den första boken kan ni läsa om genom att klicka på titeln ovan. Här i den andra boken reser Maud iväg till Afrika över jul och nyår och under resan blir det dels tillbakablickar på mörka händelser i hennes liv men också ett nytt mysterium. Boken innehåller fem spännande och underhållande historier. Bl.a. Mauds systers oturliga död och problemlösningen av en grannes odugliga och egoistiska son.

Eftersom det är korta historier det rör sig om blir det svårt att skriva mer om innehållet, men jag vill verkligen uppmana er att läsa de här böckerna för de är både underhållande och lite spännande 🤍 "Äldre dam med mörka hemligheter" finns också som ljudbok. Den är uppläst av Marie Richardson och den är 5 timmar och 29 minuter lång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar