Sök i den här bloggen

Translate

måndag 14 december 2020

"En oönskad julklapp" av Sara Molin

Nu har jag lyssnat på "En oönskad julklapp" av Sara Molin. Det är en feelgoodhistoria som jag tyckte riktigt mycket om. Den är charmig, romantisk och julig. Eftersom den utspelar sig delvis i sjukhusmiljö så känns det som den passar extra bra i dessa tider. Ljudboken är uppläst av Viktoria Flodström och den är 8 timmar och 36 minuter lång. 

Diana lämnar motvilligt Tanzania för att tillbringa november och december i ett mörkt Sverige. Hon har uppmanats att ta ledigt från sitt arbete som sjuksköterska där och vila upp sig i några månader. Hennes mamma möter upp på flygplatsen och vips så är hon tillbaka i flickrummet. Hon har fått ett vikariat på akutmottagningen och det kommer att ge välkomna pengar men sedan är hon fast besluten att återvända till Afrika. Men så blir mamman hjärtsjuk och kollegorna på sjukhuset visar sig vara båda vänligare och intressantare än hon tänkt sig. Och när hon sedan dessutom får veta att hon har en halvsyster och en systerson blir livet mycket mer komplicerat än hon kunna förutse...

"En oönskad julklapp" är en bok som jag uppskattade mer än jag trodde att jag skulle göra och därför är det lätt att rekommendera den! 🎄 Men nu vill jag gärna ha något spännande igen... Det är tur att jag får ett nervkittlande avsnitt av julkalendern "Inkräktaren" varje dag! Jag har fortsatt att följa både den och "Jul i Fågelkärr" och de är fortsatt riktigt bra båda två! 🎁

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar