Sök i den här bloggen

Translate

fredag 18 december 2020

"Stilla natt" av Anders Mathlein

Jag har lyssnat på "Stilla natt" av Anders Mathlein och oj vad mycket jag gillade den! Boken innehåller totalt sex stycken noveller om jul och nyår. Det är ju den tiden på året när gemenskap är som allra viktigast och alla människor ska vara som lyckligast. Nu är det ju inte alltid så och i år kanske det är viktigare än någonsin att ha detta i åtanke eftersom årets jul- och nyårshelg kommer att bli annorlunda för de flesta. Därför tycker jag att den är boken är extra läsvärd just nu! ✨

Vi får bl.a. lära känna singeln Mari, småbarnsmamman Lisa och en pappa som inte får träffa sin dotter. Det rör sig om olika firanden, icke-firanden och mängder av känslor gällande högtiderna som bara är någon vecka bort nu. 

Jag lyssnade på "Stilla natt" och ljudboken är uppläst av Sofia Watts och den är 1 timma och 26 minuter lång. Nu önskar jag alla en fin fredagskväll och jag lovar att återkomma med fler boktips i helgen! 💫

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar