Sök i den här bloggen

Translate

måndag 7 december 2020

"Se till mig som liten är" av Malin Persson Giolito

"Se till mig som liten är" av Malin Persson Giolito är en kort historia som utspelar sig på en julmarknad. Boken är tankeväckande och den lämnar (i alla fall mig) med en olustig känsla. Ljudboken är uppläst av Anja Lundqvist och den är 39 minuter lång. 

Petras dotter Emma är bara fyra år och nu är hon borta. Uppslukad av massan av julhandlande familjer. Luften är tung av bränt socker, varmkorv och svettiga kroppar. Polisen kallas till platsen och det är inte bara de som tycker att Petra uppträder märkligt. Å andra sidan reagerar ju alla olika i sådana här situationer...

Jag vill inte skriva mer om handligen för då avslöjar jag nog för mycket. Men vill ni lyssna på eller läsa (som e-bok) en tankeväckande story inramad av en jul miljö så är detta ett bra val!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar