Sök i den här bloggen

Translate

torsdag 5 maj 2022

"Från någon som vill dig illa" av Karin Alfredsson

Om jag tidigare läst något annat än noveller av Karin Alfredsson så är det länge sedan, innan bloggen startades. Nu har jag i alla fall lyssnat på "Från någon som vill dig illa" och det är en spännande bok om hämnd. Historien är skickligt berättad och jag tycker att det är en riktigt bra och faktiskt lite underhållande bok 💛 Ljudboken är uppläst av Maria Lyckow och den är knappa 7 timmar lång. 

Ett oskyldigt inlägg på en lokal Facebook-sida för Täbybor öppnar sår som aldrig läkt. Någon som tillbringade sommaren 1973 på barnkolonin Nässelbacken lägger ut soliga bilder och ber andra berätta om sina minnen. Flera av de barn och ledare som var där svarar. Samtligas liv kommer att förändras efter den virala återföreningen, men det vet de inte ännu. Jonny Hasselgren var kollots busunge. Efter många år bakom lås och bom har han börjat resa sig. Gun-Lis Larsson var liten och söt, men tyvärr också mycket utsatt. Vistelsen på kollot förändrade och förstörde hennes liv. Erik Lundevall var ledaren som blev domare. När gamla förseelser kommer upp till ytan hotas hela hans tillvaro. Yvonne Eriksson var kollots och mobbningens okrönta drottning. Hennes numera välordnade radhusliv kommer att vändas helt upp och ner. Ingen går säker då någon eller några har bestämt sig för att det är dags för hämnd... 

Efter att ha lyssnat på "Från någon som vill dig illa" så tror jag bestämt att det snart kommer bli fler böcker av den här författaren för min del 🤍 Jag rekommenderar varmt den här boken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar