Sök i den här bloggen

Translate

lördag 14 maj 2022

"Längtan över Ådala" av Åsa Liabäck

"Längtan över Ådala" är den andra delen i feelgoodserien av Åsa Liabäck. Första boken heter "I hjärtat av Ådala" och den läser ni om ifall ni klickar på titeln. Läser ni det inlägget så ser ni att jag har en anknytning till författaren och det gör det lite svårt att skriva om böckerna. Men jag bedömer enbart på vad jag tycker om det jag läser, jag lovar. "Längtan över Ådala" har precis som förra boken charm och den där mysiga sommarkänslan. Det finns också de där inslagen med konflikter så kryddar till det, men det som stör mig är att det ordnar sig och blir så gulligt på alla håll till slut. Jag vet ju att det ska bli fler böcker om Ådala så kanske hade jag hoppats på lite oreda på slutet av den här boken... men men det är ju feelgood så det ska väl sluta så här. Ljudboken är uppläst av Anja Lundqvist och den är knappa 10 timmar lång.

Anna har länge längtat efter barn och nu verkar det äntligen som om hon och Patric ska få bli föräldrar. Margareta kämpar med känslorna för Rune, vars fru blir allt sjukare. Stephanie jobbar på med både musikkarriären och kärleken. Kan det vara så att hon är på rätt väg när det gäller båda sakerna? Ådalas alltiallo och mysfarbror Ragnar gör sitt bästa för att hålla koll på alla intriger som växer och frodas. När en av stugorna på Dahliavägen ska säljas bestämmer han sig för att hjälpa en familj som egentligen inte skulle ha råd med den. Detta kommer att röra upp starka känslor i området...

Självklart så kommer jag att fortsätta följa den här serien när nästa bok kommer. Gillar man feelgood så kommer man att uppskatta "Längtan över Ådala" och de andra böckerna om detta koloniområde i Linköping 💛

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar