Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 3 maj 2022

"Parmiddagen" av Martin Österdahl

Nu har jag lyssnat på "Parmiddagen" av Martin Österdahl. Jag har läst hans två första böcker i serien om Max Anger och dem gillade jag. Varför jag inte fortsatte med serien efter det har jag inget bra svar på, men antagligen beror det på konkurrensen av så många andra bra böcker. Nu inser jag däremot att det kanske är dags att även ta sig an den tredje delen. Men åter till "Parmiddagen" som är en riktigt skruvad historia som snuddar mot det osannolika men som ändå är underhållande och spännande. Jag tycker absolut att den är läsvärd 💜 Ljudboken är uppläst av Katarina Ewerlöf och den är 7 timmar och 59 minuter lång. 

Ett förälskat tonårspar har övertalat sina föräldrar att träffas för första gången. Och inte nog med det, de ska fira in det nya året tillsammans. Lisa Kjellvander älskar sin enda dotter Ebba över allt annat och ställer upp på sin dotters önskan om en gemensam nyårsmiddag, trots att det är kris på jobbet och äktenskapet skaver. Men när det dörrklockan ringer och hon öppnar dörren försvinner alla illusionerna om en lyckad kväll. Runt det dukade bordet väcks minnet av en gammal oförrätt till liv och snart skenar händelserna mot det oåterkalleliga slutet.

"Parmiddagen" är en annorlunda och väldigt skickligt berättad bok som jag varmt rekommenderar 💙

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar