Sök i den hÀr bloggen

Translate

söndag 1 maj 2022

"Miraklet i Tunneberga" av Helena Stjernström

1 maj! 🌾🌾 Nu kĂ€nns det Ă€ndĂ„ som om man kan börja hoppas pĂ„ lite riktig vĂ€rme snart och det firar jag med att bjuda pĂ„ ett mysigt deckartips 🍓 "Miraklet i Tunneberga" Ă€r en charmig historia som har vĂ€rme, en gnutta spĂ€nning och humor. KaraktĂ€rerna Ă€r helt underbara och det Ă€r svĂ„rt att inte fnissa till emellanĂ„t. Det hĂ€r Ă€r en bok som ger mersmak đŸ€ Ljudboken Ă€r upplĂ€st av Anton Körberg och den Ă€r 7 timmar och 27 minuter lĂ„ng. 

I Tunneberga by bĂ€r invĂ„narna pĂ„ en hemlighet och det Ă€r inte vilken hemlighet som helst. Kyrkoherden Ylva Ă€r den ofrivillige ledaren och har vakat över den i alla Ă„r. Men sĂ„ flyttar den pensionerade kriminalkommissarien Walter till byn och nĂ€r han pĂ„ uppdrag av sin dotter börjar slĂ€ktforska ramlar han rakt in i byns hemlighet. Genast börjas det tisslas och tasslas bland byborna. Med sitt idoga grĂ€vande i byns historia lĂ€r det inte dröja lĂ€nge innan Walter Ă€r dem pĂ„ spĂ„ren. Nu gĂ€ller det för byborna att snabbt fĂ„ honom pĂ„ villospĂ„r och leda honom till en lösning lĂ„ngt frĂ„n sanningen men som han Ă„ndĂ„ skulle acceptera. 

"Miraklet i Tunneberga" Ă€r Helena Stjernströms fjĂ€rde roman och den första delen i en serie om mysterier pĂ„ Kullahalvön. SjĂ€lv har jag inte lĂ€st nĂ„got av henne innan, men nu vet jag att jag absolut kommer att göra det i framtiden för jag vill fortsĂ€tta följa den hĂ€r serien 💚

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar