Sök i den här bloggen

Translate

lördag 30 april 2022

"Elden ska falna" av Linda Ståhl

Med "Elden ska falna" önskar jag er en fin Valborgsmässoafton! 🔥 Boken har inget med själva dagen att göra men det är en helt okej deckare och det är den andra delen i Linda Ståhls serie Höllvikendeckare. Första boken heter "Syndaren ska vakna" och den kan ni läsa om genom att klicka på titeln. Jag gillade den och hade därför stora förväntningar på uppföljaren och jag är överlag nöjd även med den här boken. Det är både spännande och intressant, men kanske saknas det där lilla extra. Ljudboken är uppläst av Maria Lyckow och den är 9 timmar och 9 minuter lång.

Ett flyktingboende brinner ner och när elden lagt sig upptäcks kvarlevorna av ett spädbarn i askan. Det konstiga är att ingen saknar ett spädbarn, i alla fall är det vad alla säger. Kort därpå hittas en ung mamma död på stranden i Höllviken. Kriminalchef Reub Thelander och hans team på vid Vellingepolisen upptäcker snart att mamman mördats. Samtidigt brottas många i teamet med privata problem. Estrid Berg är precis på väg att återgå i tjänst efter sin föräldraledighet när en katastrof inträffar, Claes Trygg inleder en förbjuden relation med en kvinna som förekommer i utredningen, en överlevare med mer mörker i sitt förflutna än han först förstår, och Reub själv inser att hens nya relation har problem.

Jag tycker att "Elden ska falna" är läsvärd och som vanligt föreslår jag att man börjar från början med serien om man inte redan gjort det. I det här fallet är det ju ganska enkelt eftersom det bara finns en del innan. Själv kommer jag definitivt fortsätta följa äventyren i Höllviken 🧡 
Hoppas nu att ni alla får en riktigt fin Valborg! 💥🥂🔥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar