Sök i den här bloggen

Translate

tisdag 5 april 2022

"Dödligt fall" av Matt Brolly (originaltitel: "The Descent")

När jag lyssnade på "Mörkt hav", som är den första delen i Matt Brollys serie om kommissarie Louise Blackwell, blev jag riktigt imponerad. Nu har andra delen kommit och den är minst lika bra. "Dödligt fall" bjuder på spänning i högt tempo och intressanta karaktärer. Som jag så ofta skriver så blir resultatet av dessa två ingredienser en väldigt bra deckare. Så min uppmaning är - missa inte den här serien 💜 Ljudboken är uppläst av Johanna Herman och den är knappa 11 timmar lång. 

En kvinna hittas död vid foten av en klippa i den sömniga lilla kuststaden Weston-super-Mare. Bara ett par månader tidigare hittade man en annan kvinna död under liknande omständigheter. Kommissarie Louise Blackwell är övertygad om att det inte är ett sammanträffande och att någon mer är inblandad i de tragiska dödsfallen trots att allt egentligen pekar på att det handlar om självmord. När en möjlig koppling mellan de två kvinnorna äntligen uppdagas leder spåren till en karismatisk andlig vägledare som erbjuder sina trogna lärjungar stöd och omtanke. Men vad döljer sig egentligen under den charmiga ytan? Jakten på sanningen blir farlig och Louise och hennes kollegor måste hitta bevis innan fler dör på samma sätt...

Som ni redan förstått så gillar jag verkligen den här serien. Det går att läsa "Dödligt fall" utan att först ha läst den första delen i serien, men som vanligt uppmanar jag er att börja från början. Det blir så mycket bättre på det sättet 💙

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar