Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 13 april 2022

"Faller jag, faller du" av Krillan Ahlsén

Nu har jag bekantat mig med Krillan Ahlsén och hennes bok "Faller jag, faller du". Det är inte den mest tempofyllda deckare jag läst, den blir till och med lite seg emellanåt, men trots det hade den något som fångade mig och överlag tycker jag att det är en intressant debut som lovar gott inför framtiden 💛 Ljudboken är uppläst av Katarina Ewerlöf och den är 11 timmar och 32 minuter lång.

Journalisten Iris Lund har precis ärvt ett hus på Österlen och lämnar man, dotter och en dement mamma i Stockholm för att rusta upp huset och sedan sälja det. Men hon hinner knappt komma dit innan någon kastar en sten genom fönstret. Hon inser att en eller flera i Karlavik inte vill ha henne där. På vinden hittar Iris målningar som hennes pappa gjort. De är väldigt olika den konst som han var känd för. Hon hittar också ett mystiskt foto. Hon bestämmer sig för att ta reda på mer om sin pappa och det som framkommer kommer för alltid att förändra hennes bild av honom. Frågan är nu vilka av hennes nya bekantskaper som hon kan lita på?

Jag tycker att det här är en fin bok att mysa upp i soffan med nu i påsk 🐥 Själv ser jag fram emot nästa bok av den här författaren. Nu hoppas jag att jag får tid till lite påskekrim (som det heter i vårt grannland) för jag tycker att det bästa sättet att koppla av på under en längre ledighet är att hitta riktigt bra böcker att fly in i 💛

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar