Sök i den här bloggen

Translate

måndag 4 april 2022

"Dödlig skandal" av Lena Lundgren och Lisbet Wikner

Jag har lyssnat på "Dödlig skandal" av Lena Lundgren och Lisbet Wikner och det är nya bekantskaper för mig. Boken är den första delen i en serie om Louise Malmgren. Det är inte den bästa boken jag läst men heller inte den sämsta. Det finns ett par tvistar och svängningar som höjer betyget i mina ögon så det landar på godkänt till slut. Ljudboken är uppläst av Anna Maria Käll och den är 8 timmar och 35 minuter lång.

En populär programledare på Sveriges Television anklagas för att ha utsatt kvinnliga kollegor för sexuella trakasserier. Personalchef på SVT, Louise Malmgren, får ett internt uppdrag att utreda anmälningarna och ta reda på om det är sant. Skandalen är ett faktum när pressen avslöjar namnen på programledaren och plötsligt drabbas Louise av två otäcka överfall. Har de ett samband med hennes uppdrag? Samtidigt hamnar Louises man Martin i en svår situation. När hans bror kräver att bli utköpt från den klassiska Stockholmskrog som bröderna äger tillsammans måste Martin hitta en ny affärspartner. Men när Martin börjar reda upp affärskontakter och avtal som leder till att en del samarbeten bryts startar han något han inte kunnat ana. Har hans bror verkligen rent mjöl i påsen?

Framtiden får utvisa ifall jag kommer fortsätta med den här serien. Helt omöjligt är det inte, men det kommer inte att bli just nu. Det finns så många böcker som pockar på min uppmärksamhet och som jag vill läsa innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar