Sök i den här bloggen

Translate

onsdag 26 april 2023

"Ad mortem" av Mikael Ressem och Ann-Charlotte Persson

Detta samarbete mellan Mikael Ressem och Ann-Charlotte Persson kändes så spännande att jag bara var tvungen att lyssna på "Ad mortem" innan jag skulle gå miste om att göra det. Flera av karaktärerna i den här nya serien har flyttat med från Ressems serien om Erik Sandström, men huvudkaraktären är kirurgläkaren Klara Andersson (polisen Patrik Andréassons flickvän). Boken är hyggligt spännande och bra, men om jag ska vara ärlig så tycker jag att humorn (som jag uppskattat så mycket kring dessa karaktärer) gått lite förlorad här. Kanske beror det på att det är ny ljudboksuppläsare, Gunilla Leining. Nu är det eventuellt ett smart drag just eftersom detta är en ny serie med annat fokus, men jag saknar Fredde Granberg lite grann - trots att Leining också gör det bra, om än på sitt sätt 😊 Ljudboken är 8 timmar och 34 minuter lång.

Om jag kommer fortsätta lyssna på Klaraserien? Det beror mycket på var böckerna kommer göras tillgängliga. "Ad mortem" gav mersmak så det vore absolut kul att få fortsätta följa serien 💙

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar